Kwalitatief bestuur voor élke Stekenaar

CD&V staat in de eerste plaats voor een kwalitatief bestuur, met aandacht voor elke Stekenaar. We stellen daarbij een goede gemeentelijke dienstverlening voorop, een heldere, open communicatie met de burger en een verantwoord, eerlijk gebruik van de financiële middelen. Het gemeentebestuur is er immers voor de Stekenaars en niet omgekeerd.

De Stekenaar verdient een efficiënte en klantvriendelijke dienstverlening en een vlotte toegang tot informatie. De inwoners moeten volgens hun eigen noden en wensen kunnen rekenen op een gebruiksvriendelijke digitale dienstverlening of een fysiek loket en papieren correspondentie.

We zetten sterk in op burgerparticipatie. De Stekenaar heeft niet alleen recht op een open en heldere communicatie over bestuursbeslissingen en hoe die tot stand komen, hij moet ook actief bij het beleid worden betrokken, bijvoorbeeld via de adviesraden, de verenigingen en systematische bevragingen van alle bevolkingsgroepen en leefkernen.

Een gezond budgettair beleidwaarbij verstandig wordt omgesprongen met het geld van de Stekenaar, is voor ons essentieel: we willen de toekomstige generaties niet opzadelen met zware schulden. We pleiten voor duurzame en doordachte investeringen en een eerlijkere verdeling van de beschikbare middelen.