Beste inwoner uit Stekene,

de kaarten zijn geschud. "de kiezer heeft altijd gelijk". We verloren op verkiezingsdag 2 zetels. We moeten er niet vreemd over doen maar dit heeft ons geraakt. En ok we hadden bijna, op een 20 tal stemmen na, onze vijfde zetel kunnen houden en dan had het er helemaal anders uitgezien. Zowel voor ons als voor de huidige meerderheid. Maar nogmaals gedane zaken nemen geen keer en we gaan door.

We hebben een tik gekregen maar zijn niet dood, nog lang niet. We wisten dat het moeilijk ging zijn met een bijna complete nieuwe groep jonge en minder jonge mensen. We zijn natuurlijk ook niet gespaard gebleven van tegenslagen bij onze lijstvorming. Mensen werden met de vinger gewezen die op onze lijst stonden en ga zo maar door.

Het feit dat onze gevestigde waarden hebben bevestigd kan er ook op wijzen dat onze nieuwe nog niet genoeg bekend waren/zijn maar daar hebben we de volgende 6 jaar ruimschoots de tijd voor.

Wat me echter persoonlijk, als papa van twee jonge opgroeiende kinderen, meer zorgen maakt is de ferme ruk naar rechts dewelke onze mooie gemeente kent. Hebben wij overlast? Problemen met migranten? enz enz... ik dacht het niet, en toch heeft onze kiezer in Stekene de nationale thema's gekozen terwijl het hier over gemeenteraadsverkiezingen ging. Een spijtige zaak omdat we vanuit de uiterst rechtse zijde weinig tot geen feedback krijgen over hoe we bepaalde zaken beter en anders kunnen aanpakken binnen onze gemeente.

Laat ons hopen dat we constructief en opbouwend oppositie kunnen voeren, in het belang van onze bevolking. Toch hou ik eraan onze voltallige ploeg en hun medewerkers te danken voor de fijne afgelopen maanden. Wat eerst een groep vreemden was groeide uit tot een groep kameraden waar we in de toekomst zeker mee verder kunnen. En ook al onze kiezers die het goed voorhebben met onze ploeg en onze lijsttrekker. We rusten nu nog even uit om vanaf januari er met volle en nieuwe moed tegen aan te gaan. De campagne start niet twee weken voor de verkiezingen door in Stekene meer dan 1000 borden te plaatsen maar vandaag. Vandaag start de campagne 2024, en er is maar één weg en dat is de weg vooruit waar iedereen mee is!!!

met vriendelijke groet,

Johan Symoens  (een gedreven voorzitter)