De examens en grote toetsen zijn afgelegd, onze Stekense jeugd is volop van de zomervakantie aan het genieten. Binnen één maand, bij de start van het nieuwe schooljaar, zullen er opnieuw een pak kinderen klaar staan om met een gevulde boekentas naar school te trekken. België heeft echter één van de hoogste kinderarmoedecijfers van Europa: in Brussel groeien 4 kinderen op 10 op in armoede, in Wallonië 1 op 4 en in Vlaanderen 1 op 10. Ook op school is dat een harde realiteit. Schoolmateriaal is immers duur en voor een aantal mensen een te grote hap uit de gezinsportefeuille bij het begin van het schooljaar.

CD&V Stekene houdt daarom een inzamelactie van nog bruikbaar schoolmateriaal (herbruikbare boekentassen, rugzakken, pennenzakken, turn- en zwemzakjes, mappen, schrijfblokken, setjes kleurpotloden en stiften, slijpers, verfborstels, perforators, gradenbogen...) om dit te schenken aan "De Olijf" te Stekene.

Wie gebruikt maar leuk schoolmateriaal heeft, kan dit komen afleveren op Zondag 26 augustus as tussen 10 en 12 uur op de Markt te Stekene aan onze gepimpte caravan. Wie die dag niet aanwezig kan zijn, maar wel wil bijdragen, geeft maar gewoon een seintje. Al het schoolmateriaal zal geschonken worden aan De Olijf, die het zal verdelen onder de gezinnen. Met dit initiatief wil CD&V Stekene graag bijdragen aan de goede start van het nieuwe schooljaar voor schoolkinderen uit kansarme(re) gezinnen en zo actief hulp bieden in de aanpak van kinderarmoede.