Van de 25 kandidaten zijn er maar liefst 17 nieuwkomers. "Na 6 jaar oppositie wil CD&V terug mee besturen", zegt lijsttrekker Maaike Van Puyenbroeck (36). In juni vorig jaar verkoos de partij voor haar als nieuwe lijsttrekker. Zij zal de partij een nieuw imago aanmeten. "Onze lijst mag gezien worden. Wij kozen voor 17 nieuwe gezichten. Bovendien zijn 9 kandidaten jonger dan 40 en in onze top 5 daalt de gemiddelde leeftijd met 10 jaar ten opzichte van de verkiezingen in 2012. Opvallend is dat er zich meer vrouwelijke kandidaten aandienden dan dat we plaatsen hadden" Op de tweede plaats staat ook een nieuw gezicht met Filip Moorthamers, de voorzitter van de landelijke gilde. PLaats drie is ingevuld door raadslid Nicole Van Duyse. Réno Martens en Adolf De Hooghe zullen als lijstduwers duo de lijst ondersteunen op respectievelijk de 25 en 24 ste plaats. De nieuwkomers zijn verder Frederik Van Doorsselaere, Christ Goossens, An De Meersman, Cindy Van Puyvelde, Sandra Van Hoeyland, Robbe Heirbaut, Evelyn Van Gysel, Thomas Maes, Debby Janssens, Xanter Symoens, Patricia Blommaert, William Hofman, Elke D'Hondt, Roan Vlassenrood en Yolande Rollier-Ruelens, de weduwe van voormalige burgemeester Herman Rollier. Verder staan nog enkele huidige mandatarissen en bestuurleden zoals Ludwine Rutsaert, Ronald Stevens, Freddy Merckx, Diane Toté en Cynthia de Jonghe op de lijst.